وزیر علوم از ابتدای حضورش بر روی کرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اولویت‌هایی را مطرح کرده و برای تحقق این اولویت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی داشته است، اما اشتغال فارغ‌التحصیلان را به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایش عنوان می‌کند.

زلفی‌گل: مهارت محور شدن دانشگاه‌ها نیازمند عزم ملی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از همان ابتدای حضورش بر روی کرسی عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حتی پیش از آن در دفاع از خود به عنوان وزیر پیشنهادی علوم در مجلس شورای اسلامی، پنج اولویت اصلی را برای وزارت علوم اعلام کرد.

مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید، خدمت، ثروت و سرمایه از دانش پنج اولویت اصلی وزارت علوم زلفی‌گل است.

وزیر علوم حتی در یکی از جلسات به روسای دانشگاه‌ها و مسوولان دانشگاهی اعلام کرد که این پنج اولویت را به دیوار اتاقشان بچسبانند تا همیشه مقابل چشمانشان باشد.

زلفی‌گل در مصاحبه‌های مختلف دغدغه‌هایی نظیر اوقات فراغت دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی، ازدواج دانشجویان، جذب نخبگان و غیره را مطرح کرده است.

همچنین وی معتقد است: دانشگاه باید نسل‌هایی عاقل‌تر، متدین‌تر و مسئولیت‌پذیرتر نسبت به گذشته تحویل جامعه دهد و با توجه به اوقات فراغت دانشجویان زیست بوم شایسته‌ای برای تربیت نسل آینده باشد.

زلفی‌گل: مهارت محور شدن دانشگاه‌ها نیازمند عزم ملی است

* اشتغال فارغ‌التحصیلان؛ دغدغه وزیر علوم

اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزیر علوم نیز اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با تأکید بر ضرورت مهارت محور شدن دانشگاه‌ها، گفت: حل مسأله مهارت محوری دانشگاه‌ها دغدغه ذهنی من است چرا که اگر فارغ‌التحصیلان مهارت محور باشند، راحت‌تر شغل پیدا می‌کنند.

وی راهکار این امر را در عزم فرابخشی دانسته و عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها مهارت محور است اما این موضوع باید گسترش یابد که تحقق این امر نیز نیاز به عزم فرابخشی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.